ویروس کرونا، فرصتی منحصر به فرد برای صنعت جهانگردی
اقامت در خانه، در حال حاضر در سراسر جهان اتفاق افتاده است و برای صنعت جهانگردی، این بزرگترین و جدی ترین چالش پیش رو است.بحران کرونا، ممنوعیت سفر، بسته شدن مرزها و سایر اقدامات دولتها در سطح جهانی، همه معادلات صنعت گردشگری را برای همیشه تغییر می دهد. بحران کرونا موجبات تغییرات سریع و گسترده ای در صنعت گردشگری را فراهم آورده است.
بحران کرونا و تحولی در صنعت گردشگری
هیچ چیز مانند گذشته نخواهد بود. این موضوع در واقع یک اتفاق خوب برای صنعت توریسم و جهانگردی است. این بحران، یک فرصت در طول حیات این صنعت به شمار می رود؛ در صورتی که هتلداران، ارائه دهندگان فعالیتهای تفریحی، مجریان تور وضعیت بحران فعلی را به عنوانیک فرصت منحصر به فرد برای خروج از بحران و راه اندازی مجدد کار خود در شرایط بسیار بهتر ببینند. با این رویکرد قطعا موفقیتی بزرگ در انتظارشان خواهد بود.
وضعیت صنعت گردشگری در جهان
صنعت مهمان نوازی و جهانگردی در ۱۰ سال گذشته در پذیرش فناوریهای جدید و به دست آوردن فرصتهای جدید بازار بسیار کند بوده است. این امر متاثر از تغییر رفتار و ذائقه مشتریان می باشد. امروزه نیز به سبب بحران کرونا، صنعت مسافرت، مهمان نوازی و جهانگردی از لحاظ درآمدزایی و اشتغال تقریباً به صفر رسیده است.
برنامه ریزی برای آینده ای روشن در صنعت گردشگری
اکنون زمان آن رسیده که صنعت گردشگری از وابستگی گذشته خود به فقط چند سایت خرید، فروش و رزرو رها شود. در بحران کرونا مشاغل مهمان نوازی و جهانگردی باید حضور مجازی داشته و تولید محتوای آنلاین و ارتباطات و تبلیغات بازاریابی خود را گسترش دهند. البته کاملاً نیازی به قطع ارتباط مستقیم خود با بازارهای مبدا و مهمانان خود نیست؛ بلکه تقویت ساختارهای جدید مشاغل را تقویت خواهد کرد و سود بیشتری برایشان به ارمغان خواهد آمد.
تحول دیجیتال بهترین راه برای دستیابی به این هدف است. اکنون زمان مشارکت و فراهم آوردن ظرفیت محلی، آموزش، دموکراتیزه کردن فناوری مربوطه و غیره است تا گردشگری خوب را در مقصد سفر ایجاد کند. در صورت وجود کنترل توسعه پایدار،گردشگری؛ دوباره از صفر شروع می شود.
پیشنهاد UNWTO
استراتژی تحول دیجیتال سازمان گردشگری جهان (UNWTO) یک چارچوب و بستر عالی برای کشورهای عضو، مقصد، صنعت مهمان نوازی و جهانگردی در سطح جهان فراهم می کند.