سال ۲۰۲۰ میلادی بدترین سال در تاریخ گردشگری

خسارت مالی سال ۲۰۲۰ میلادی ۱.۳ تریلیون دلار تخمین زده شده است

سازمان ملل متحد اعلام کرد که بحران ویروس کرونا ۱.۳ تریلیون دلار (۱ تریلیون یورو) بدترین سال تاریخ گردشگری با درآمد از دست رفته در سال ۲۰۲۰ را به دلیل کاهش تعداد مسافران در برداشته است . سال ۲۰۲۰ به عنوان بدترین سال تاریخ گردشگری نامگذاری شده است .

برآورد سازمان جهانی گردشگری از ضرر اقتصادی سال ۲۰۲۰

سازمان گردشگری جهانی مستقر در مادرید در بیانیه ای اعلام کرد، درآمد از دست رفته در سال گذشته “بیش از ۱۱ برابر ضرر ثبت شده در طی بحران اقتصادی جهانی ۲۰۰۹ بود”. این سازمان هشدار داد که بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون شغل گردشگری مستقیم در معرض خطر هستند.

رئیس سازمان تجارت جهانی، اظهار داشت: اگرچه اقدامات زیادی در زمینه امکان ایجاد سفرهای بین المللی ایمن انجام شده است ، اما می دانیم که بحران کاملاً پایان نیافته است.در حالی که انتظار می رود واکسن کووید ۱۹″به آرامی سفر را در سال ۲۰۲۱ عادی سازد”، بسیاری از کشورها محدودیت های سختگیرانه سفر مانند قرنطینه، آزمایش اجباری و بسته شدن کامل مرزها را همچنان ادامه می‌دهند.

کدام قاره بیشترین آسیب را از کرونا دیده است؟

ورود گردشگران بین المللی به آسیا ، اولین منطقه ای که تأثیر کووید۱۹را احساس کرد ، با شدیدترین کاهش ، در سال ۲۰۲۰ یک میلیارد یا ۷۴ درصد کاهش یافت.

“یک شوک”

ورود گردشگران بین المللی به فرانسه در سال ۲۰۱۹ با چهار درصد افزایش به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. فرانسه بیشترین بازدید جهان را دارد و پس از آن اسپانیا و ایالات متحده قرار دارند. اما در اوایل سال ۲۰۲۱ ، دولت فرانسه اعلام کرد که درآمد حاصل از گردشگری در سال ۲۰۲۰، ۶۱ میلیارد یورو یا ۴۱ درصد کاهش یافته است. وزیرگردشگری ژان باتیست لموئن، این را “یک شوک” خواند.

درباره راه کارهای در مقابل بحران کرونا بیشتر بدانیم:
چگونه در تابستان ۲۰۲۱ سفر خواهیم کرد

اما گفت که فرانسه ، به لطف بازدید کنندگان از کشورهای همسایه و سفرهای داخلی فرانسوی ها برای تعطیلات  همه گیری را نسبتاً خوب تحمل کرده است. موزه ها به ویژه مورد آسیب دیدگی قرار گرفتند، به طوری که موزه لوور در پاریس از کاهش بیش از ۷۰ درصدی بازدیدکنندگان خبر داد. زیرا محدودیت های کووید۱۹ دوستداران هنر را از این کار دور می کرد.

بازگشت به دوران اوج درآمد گردشگری چه زمانی رخ خواهد داد؟

سازمان گردشگری جهانی اعلام کرد که اکثر کارشناسان بازگشت به سطح قبل از همه گیر شدن فعالیت های گردشگری را برای پیش از سال ۲۰۲۳ میلادی پیش بینی نمی کنند.

تنظیم این مطلب براساس منبع زیر انجام شده است:

https://www.france24.com/

ترجمه: آیسان پژوهان فر

برچسب ها:

۲۰۲۱, اخبارگردشگری جهان, افت درآمد گردشگری, بحران کرونا, جهانگردی, صنعت توریسم, صنعت گردشگری, فرانسه, کرونا, ویروس کرونا

مطالب مرتبط :

نمایشگاه‌های صنایع دستی و صنعت گردشگری در تهران(۱۴۰۱-۱۴۰۲)

نمایشگاه‌های صنایع دستی و صنعت گردشگری در تهران(۱۴۰۱-۱۴۰۲)

پرواز ایمن مقابل کرونا : تاثیر ویروس کرونا بر شرکت های هواپیمایی

ایمن ترین خطوط هوایی جهان در برابر ویروس کرونا

ایمن ترین خطوط هوایی جهان در برابر ویروس کرونا

کارت مسافرتی یاتا : کارت مسافرتی یاتا چیست؟

کارت مسافرتی یاتا (IATA) تحولی در صنعت گردشگری

کارت مسافرتی یاتا (IATA) تحولی در صنعت گردشگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات