رونق صنعت گردشگری اتریش در سال ۲۰۲۱

از سرگیری فعالیت های گردشگری اتریش در سال 2021

از سرگیری فعالیت های گردشگری اتریش در سال ۲۰۲۱

صنعت گردشگری اتریش در دوران کرونا دچار بحران شدیدی شده است . به گزارش روزنامه دولتی «ویِنِر تِسایتونگ»، وزیر گردشگری اتریش اطمینان دارد صنعت گردشگری اتریش  تا تابستان به حالت عادی برمی گردد.

وضعیت گردشگری اتریش در دوره قبل و بعد از بحران کووید۱۹

کشور اتریش با داشتن جاذبه های گوناگون طبیعی، تاریخی، فرهنگی، نگارخانه ها و موزه های قدیمی یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای گردشگران و دوستداران سفر محسوب می شود. پیش از بحران کرونا صنعت گردشگری در اتریش سالانه درآمد بسیار بالایی برای این کشور به همراه داشت به طوری که این رقم برابر با ۱۵ درصد از نرخ تولیدات ناخالص داخلی محسوب می شد. شیوع کرونا و اتخاذ سیاست های سختگیرانه، محدودیت های سفر، خودداری از پذیرش گردشگران خارجی، تاثیری عمیق بر بازار گردشگری همه کشورها داشت. در این میان برخی کشورها مانند چین، تایوان، ژاپن بیشترین میزان افت در ورود گردشگر و برخی کشورها مانند اتریش، مکزیک، هلند کمترین میزان افت را به خود اختصاص دادند (روزنامه دنیای اقتصاد، آبان ۹۹)

اخبار گردشگری در دوران پساکرونا ۲۰۲۱ جهان:
جذب ۲۵ میلیون گردشگر برای سال ۲۰۲۱میلادی در ترکیه

پیش شرط های لازم برای رونق دوباره صنعت گردشگری اتریش

در ۳۰ دسامبر۲۰۲۰، خانم «الیزابت کوستینگر» در مصاحبه با خبرگزاری رسمی اتریش(آپا- APA ) اعلام کرد برای از سرگیری فعالیت های گردشگری به کمک مردم نیاز داریم. اطمینان دارم که با شروع تابستان و انجام واکسیناسیون و آزمایش های گسترده، وضعیت عادی در اتریش برقرار خواهد شد.

وزیر گردشگری اتریش اذعان کرد که در حال حاضر وضعیت مراکز اقامتی و رستوران ها بسیار بد است. در صنعت هتلداری از ماه مارس تقریباً هیچ تغییری صورت نگرفته و آژانس های مسافرتی نیز هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشته اند. در ماه ژانویه ۲۰۲۱ درآمد زیادی نصیب فعالان بخش گردشگری نخواهد شد. بازگشایی هتل ها تنها از ۱۸ ژانویه و فقط با رعایت محدودیت ها مجاز است. پایان قرنطینه سخت نیز معمولاً تنها برای کسانی اعمال می شود که بتوانند نتیجه منفی آزمایش کرونا خود را نشان دهند. در عین حال کوستینگر اعلام کرد که دولت تست و بررسی های تصادفی انجام خواهد داد اما در عین حال بر مسئولیت شخصی هر فرد نیز تأکید کرد.

الیزابت کوستینگر گفت: برای کسانی که در اواسط ژانویه داوطلبانه تست نداده اند، قرنطینه سخت به مدت یک هفته بیشتر اعمال خواهد شد. با این آیین نامه دولت می خواهد انگیزه شرکت در تست های سراسری رایگان را افزایش دهد.

حمایت دولت از شرکت های فعال گردشگری

وزیر گردشگری اتریش بیان کرد: دولت این کشور طی ماه های اخیر، به منظور حمایت از شرکت های فعال در بخش گردشگری که از بحران کرونا آسیب دیده اند، اقدامات گسترده ای را انجام داده است. از جمله این این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش مالیات (تنها ۵ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای غذا، نوشیدنی، اجاره اتاق، برنامه های فرهنگی و… تا پایان سال ۲۰۲۱)
  • تعویق مالیات (به عقب انداختن مالیات بر درآمد شرکت ها تا پایان مارس ۲۰۲۱)
  • جبران خسارت ناشی از کاهش فروش (تا ۸۰ درصد در ماه نوامبر و تا ۵۰ درصد در دسامبر ۲۰۲۰)
  • جبران خسارت ناشی از فروش و هزینه های جاری (تا ۷۰ درصد از ژانویه ۲۰۲۱)
  • یارانه ثابت و کاهش ساعات کار (تا پایان مارس ۲۰۲۱)

اعطای کمک های دولتی اتحادیه اروپا به اتریش

کوستینگر افزود بسیاری از شرکت ها همچنان در محدویت های مالی قرار دارند. بسیاری از شرکت ها حداکثر تا تابستان از نظر اقتصادی گشایش مالی خواهند داشت. اتحادیه اروپا برای هر کشور سقف کمک دولتی تعیین می کند. سقف کمک های مورد تأیید اتحادیه اروپا برای یارانه های موقت به هتل ها در اتریش (۸۰۰۰۰۰ یورو برای برای یارانه های هزینه ثابت و ۳ میلیون یورو برای جبران خسارت) است. این مبلغ به سرعت به هتل های بزرگتر با تعداد کارمندان بیشتر اعطا می شود ولی مسلما برای گذراندن چندماه پیش رو کافی نخواهد بود.

در تنظیم این خبر از منابع زیر استفاده شده است:

 

https://www.wienerzeitung.at/

https://www.donya-e-eqtesad.com/

برچسب ها:

اتحادیه اروپا, اتریش, اخبار گردشگری جهان, اخبار گردشگری خارجی, حمایت از شرکت های گردشگری, صنعت گردشگری, ‌گردشگران, وزیر گردشگری, وضعیت گردشگری اتریش

مطالب مرتبط :

نمایشگاه‌های صنایع دستی و صنعت گردشگری در تهران(۱۴۰۱-۱۴۰۲)

نمایشگاه‌های صنایع دستی و صنعت گردشگری در تهران(۱۴۰۱-۱۴۰۲)

گردشگری واکسن چیست؟

گردشگری واکسن چیست؟

گردشگری مدیترانه : نقطه قوتی که به نقطه ضعف تبدیل شد

گردشگری مدیترانه با خسارات اقتصادی بی سابقه ای روبرو است

گردشگری مدیترانه با خسارات اقتصادی بی سابقه ای روبرو است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات