دستاورد کرونا برای صنعت گردشگری؛ ضرر مالی شدید کشورها

شرکت سیستم الکترونیکی مجوز سفر (ESTA)تأثیر ضرر مالی و ازدست دادن بیشترین درصد تولید ناخالص داخلی متاثر از کووید۱۹ بر صنعت جهانی توریسم را بررسی کرده است. این شرکت به تازگی، فهرستی از رتبه کشورهای آسیب دیده از بحران کرونا منتشر نموده است. کرونا و ضرر مالی کشورها موضوعی است که در این خبر به آن می پردازیم . کرونا و ضرر مالی کشورها

بحران کرونا و آسیب شدید صنعت گردشگری

صنعت گردشگری همواره تحت تاثیر اجتماع و مبتنی بر تعاملات بین مردم می باشد. شیوع ویروس کرونا، گردشگری جهانی را با چالشی اساسی مواجه کرده است. همین موضوع سبب شده که سازمان جهانی گردشگری، همکاری خود با سازمان بهداشت جهانی را تقویت نماید.

سفر و جهانگردی از جمله اصلی ترین صنایعی است که به شدت متاثر از بحران کرونا می باشد. محدودیت های سفر و بسته شدن مرزها برای مدت های طولانی خسارتی عمیق به صنعت گردشگری دنیا وارد نموده به گونه ای که جبران آن سال ها زمان خواهد برد. کرونا و ضرر مالی کشورها

ویروس کرونا چگونه بر جهانگردی تأثیر گذاشت؟

در سال ۲۰۱۹ میلادی، سفر و جهانگردی ۸.۹ تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهان کمک کرد. شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ میلادی، صنعت گردشگری بسیاری از کشورها و صنایع وابسته به آن را تحت تاثیر قرار داد. به گونه ای که تعداد زیادی از پروازها، رویدادها و مناسبت های فرهنگی-هنری در طول سال ۲۰۲۰ میلادی لغو وگردشگری در بیشترین حالت افت درآمدی خود قرار گرفت.

گردشگری کدام کشورها بیشترین آسیب را از کرونا متحمل شد؟

«ایالات متحده» به عنوان کشوری که بیشترین موارد گزارش شده مربوط به کووید۱۹ را دارد، بیشترین افت درآمد گردشگری را داشته است. این کشور در زمینه گردشگری در مجموع ۱۴۷،۲۴۵ میلیون دلار ضرر کرده است. «اسپانیا» با توجه به اینکه در سال ۲۰۲۰ کمتر از ۲۰ میلیون بازدید کننده خارجی را تجربه کرده، با ۴۶۷۰۷ میلیون دلار ضرر در رتبه دوم قرار دارد.

«فرانسه» با بیش از ۸۹ میلیون گردشگر سالانه پربازدیدترین کشور جهان است. بحران کرونا منجر به از دست دادن درآمد کل ۴۲،۰۳۶ میلیون دلار شده و همین امر فرانسه را در رتبه سوم قرار داد.

در رابطه با صنعت توریسم اسپانیا بیشتر بدانیم :
آیا توریسم مذهبی می تواند پس از مرگ کرونا افزایش‌یابد؟ 

آسیا، آسیب دیده ترین منطقه در جهان

در اوایل ژانویه ۲۰۲۰میلادی، پیش بینی رشد ۵ الی ۶ درصدی گردشگری، در آسیا وجود داشت. آمارهایی که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که گردشگری آسیا با افت منفی ۳۵ درصدی آسیب دیده ترین منطقه در جهان پس از بحران کرونا است.

گردشگری کدام کشور آسیایی بیشترین آسیب را از همه گیری کرونا متحمل شده است؟

«تایلند» با ۳۷۵۰۴ میلیون دلار ضرر در کسب درآمد گردشگری در مرتبه های نخست فهرست کشورها قرار دارد. این کشور در رتبه چهارم لیست تهیه شده توسط شرکت سیستم الکترونیکی مجوز سفر قرار گرفته است.گزارش جدید بانک جهانی نشان داد که ۱.۵ میلیون تایلندی پس از ویران شدن اقتصاد وابسته به جهانگردی توسط کووید ۱۹، به مرز فقر نزدیک شده اند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی، نسبت فقر در تایلند به ۸.۸ درصد افزایش یافته بود، در حالی که در سال ۲۰۱۹میلای این رقم ۲/۶ درصد بوده است. این گزارش زنگ خطری برای تایلند می باشد؛ زیرا اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی از پایین ترین سطح نیز عبور کرده است.

اکنون، در بسیاری از استان‌ها که اساساً وابسته به گردشگری داخلی و خارجی هستند، کارگران بیکار شده، در حالی که پیش از این، گردشگری داخلی راهی برای کمک به بقای مشاغل بود.

کدام  کشورها بیشترین میزان ضرر را در تولید ناخالص داخلی متحمل شده اند؟

«جزایر کارائیب» ۵۰٪ از شرکت ها و اشخاصی را که بیشترین میزان ضرر در تولید ناخالص داخلی را متحمل شده اند، تشکیل می دهد. جزایر آروبا، جزایر تورکس و کایکوس، آنتیگوا و باربودا، سنت لوسیا و گرنادا همگی در لیست ۱۰ کشور تحت تأثیر قرار دارند.

راه حل هایی برای رهایی از افت درآمد گردشگری در پساکرونا

احتمالا در فضای پساکرونا با حجم انبوهی از سفر مواجه خواهیم شد زیرا افراد از خانه‌نشینی، قرنطینه، تورهای مجازی و حضور در فضای مجازی برای سرگرم کردن خود خسته شده‌اند. بنابراین پس از دوره کرونا مطمئنا سفر در برنامه‌ریزی‌های افراد قرار خواهد گرفت. در این شرایط مدل سفر نیز تغییر خواهد کرد. همچنین نحوه انتخاب مقاصد توسط گردشگران نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد.

بقای دفاتر خدمات سفر در گرو فعالیت مجازی در دوره کرونا

بنابراین شرکت‌های خدمات مسافرتی که در زمان کرونا هیچ فعالیتی نداشته‌اند از ذهن مخاطبان خارج خواهند شد. زمانی که کرونا پایان یافت دیگر آن دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان در برنامه‌ریزی‌های سفر گردشگران جایگاهی نداشته و بزرگ‌ترین آسیب اقتصادی به آنها وارد می‌شود.

فعالیت مجازی فعالان گردشگری، راهی برای جذب گردشگر

فعالان گردشگری باید از فضای کرونایی موجود استفاده کرده و کارهایی انجام دهند تا در لیست انتخاب‌های مسافران قرار گیرند. برای این کار کافی است خاطرات را در رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بازسازی کنند.

یا اینکه با قرار دادن مکان‌های دیدنی مختلف در فضای مجازی و آگاهی دادن به گردشگران آنها را ترغیب کنند تا مقصد موردنظرشان را انتخاب نمایند. بدین ترتیب مقصدی را که شما در خدمات خود قرار داده بودید در دوران پساکرونا توسط گردشگر مخاطب شما انتخاب خواهد شد.

در واقع این کار یک نوع پیش فروش کردن است. اگر دفاتر خدمات مسافرتی، هتل­داران، ایرلاین ها توانستند این کارها را انجام دهند، در زمان پسا کرونا موفق خواهند شد.

تنظیم این مطلب براساس منابع زیر انجام شده است:

https://www.official-esta.com/

https://thethaiger.com/

https://www.iribnews.ir/

https://donya-e-eqtesad.com

نویسنده: آیسان پژوهان فر

برچسب ها:

۲۰۲۱, اخبارگردشگری جهان, افت درآمد گردشگری, جهانگردی, صنعت توریسم, صنعت گردشگری, کرونا, ویروس کرونا

مطالب مرتبط :

نمایشگاه‌های صنایع دستی و صنعت گردشگری در تهران(۱۴۰۱-۱۴۰۲)

نمایشگاه‌های صنایع دستی و صنعت گردشگری در تهران(۱۴۰۱-۱۴۰۲)

پرواز ایمن مقابل کرونا : تاثیر ویروس کرونا بر شرکت های هواپیمایی

ایمن ترین خطوط هوایی جهان در برابر ویروس کرونا

ایمن ترین خطوط هوایی جهان در برابر ویروس کرونا

کارت مسافرتی یاتا : کارت مسافرتی یاتا چیست؟

کارت مسافرتی یاتا (IATA) تحولی در صنعت گردشگری

کارت مسافرتی یاتا (IATA) تحولی در صنعت گردشگری

۳ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات